fredag 21. mars 2008

Tid for tilbakeblikk på første reiseetappe

Nå sitter jeg i Oslo flyr avgårde mot Brasil om 6 timer. Før jeg blir helt oppslukt av neste eventyr syns jeg det er på sin plass å kommentere det forrige. Har det svart til forventningene? Yeah baby!

-Bakken var så bra som jeg trodde
-Har lært ca. så mye nytt som jeg trodde
-Fikk gode venner her fortere enn jeg trodde
-Har ikke blitt noe som helst lei av snowboard eller det å gjøre ca. ingenting hver kveld (som jeg frykta litt)
-Har brukt så mye penger som jeg trodde
-Har kjøpt mer utstyr enn jeg trodde

I utgangspunktet tenkte jeg at dette skulle bli den ene gangen jeg bruker MYE tid på snowboard. Men, det er ikke sånn det fungerer. Vil ha mermermer! Begynner allerede å planlegge å kanskje utsette oppgaveskrivinga neste vinter og dra en måned til fjells istedet. Kanskje Japan...?

-De siste ukene i Whistler:

-Jeg kjøpte nytt brett (parkbrett, dvs. kortere, mykere og lettere - lettere å hoppe og gjøre triks med), det ga en ekstra piff! Klarte endelig de etterlengtede 360ene! Slutta helt å gå på byen, var i bakken 14 dager i strekk. Tidligere la jeg inn pausedager her og der. Knærne og ryggen min var ikke særlig fornøyde med dette, men jeg stoppa kjeften på dem med smertestillende, funka fint! Siste uka ga Whistler meg masse pudder og sol i avskjedsgave, takk takk!

-Min nye romkamerat, Tim, fikk oss hekta på Dexter (TV-serie om en seriemorder, veldig bra!). Team Dexter (meg, to gamle karer og Ina - min norske venninne) slukte hele sesong 1 og 2 på ca. en uke.

-Jeg pådro meg liten hjernerystelse på en egentlig harmløs liten boks ( som rail, men bred), og forsterka mitt synspunkt: Ting som ikke er lagd av snø er skumle! Holdt meg til hopp etter det. Hadde heldigvis hjelm. Den fikk ripe.

-Vi ga navn til de viktigste hoppene så vi skulle kunne skille dem: Big Ed, Sally, Middle Ted og Bottom Bert

-En i huset ga meg kjælenavnet FBU (Fucking Big Unit) fordi han syntes det var så morsomt at jeg ikke ble fornærma da han kommenterte hvor mye jeg spiste. Tim romkamerat, som er DJ, hadde fritidsproblemer og lagde en Trance-sang der setningen "Tina is a fucking big unit" gikk igjen og igjen. Så romantisk, min første sang!

Ingen kommentarer: