fredag 25. juli 2008

Mellom-Amerika, kort fortalt

Jeg er hjemme i Norge! Jeg kan skrive æææøøøååå!

Vi klarte å rushe gjennom Costa Rica, Guatemala, Belize og Mexico på 3 uker. Masse adventure-aktiviteter:

-Sykkeltur 5km oppoverbakke og bade i en diger foss
-Firhjulingkjøring
-Wildlife - kikking i jungel
-Zipline ( sånn der du henger fra en kabel og rutsjer av gårde)
-Surfetime for jentene med meg som instruktør (!)
-Riding
-Kajakpadling i mangroveskog
-Gå på vulkan ( vi var et par meter fra rennende lava)
-Huletur med svømming og stearinlys som eneste lys
-Snorkling

Min oppleveles av de forskjelling landene kort beskrevet:

-Costa Rica: Velfungerende turistmaskin med masse dyr og amerikanere
-Guatemala: Fattig, autentisk og ting tar tid
-Belize: Rastafarier som chiller, turkist vann
-Mexico: Amerikaner - chartertur -turisthelvete ( det ene stedet jeg var, vel å merke!!)

Ingen kommentarer: