fredag 23. mai 2008

Anacondaer og rottekatter

joess, tiden flyr naar man har det goey!

Jeg er fortsatt i Itacaré, ser ut til at jeg blir her til slutten av juni, naar visumet mitt gaar ut. Har liksom blitt hjemmet mitt naa.

Dagene gaar til gaaing i jungelen, surfing og andre kreative aktiviteter paa stranda, balkong-henging, fliring og festing. Livet er hardt altsaa!

Men det blir likevel ikke ensformig, for folk kommer og gaar, vi drar til forskjellige strender, og her en dag drista vi oss faktisk til aa dra paa en... dagstur!

Og vi har vaert pa boksekamp. Den ene fyren var ca. dobbelt saa stor som den andre og slo knerten neeesten ut i foerste runde. Deretter kjoerte han halv maskin til knertens trener kasta inn haandkleet.

Forrige fredag var vi 8 stykker som sov paa stranda. En nydelig kveld/natt med baal, nestenfullmaane, grilling og den obligatoriske nakenbadinga. Men saa begynte det selvfoelgelig aa regne. Og regne. Og regne. Og det gikk ikke an aa dra hjem, maa ta buss og gaa 20min.

For et par uker siden gikk noen av jentene i jungelen paa vei til stranda, og fikk selskap av en lokal som presenterte seg som Tarzan, tilboed seg aa bytte brett med dem saa han bar deres store og de bar hans lille. Den ene jenta kommenterte at hennes brett var mye stoerre enn hans, han svarer at "Nei, denne er stor!" og stikker haanden i sine kamuflasjefargede hotpants og drar fram tissen! Som er MASSIV! Jentene ler en lettere nervoes latter og ber han putte den tilbake, deretter fortsetter de gaaturen som ingenting har hendt. Senere paa stranda bedriver han diverse hentydninger, bla ved aa dra fram en diger rambokniv og skjaere mango som han mata dem med. Vi begynner aa faa godt innblikk i byens tullinger.

Om surfinga:

Forrige uke var boelgene superdigre, men vi skulle vaere toeffinger og proeve likevel. Resultatet ble 3 roekne footleashes og 1 knekt brett fordelt paa meg og Flurina. Mitt kjaere brett! Saa det i grunn komme, da. Ny utgift, men mitt nye leiebrett er mindre, mye bedre og finere :)

Denne uken er boelgene mye bedre, og ting begynner aa skje! Igaar hoesta jeg stor respekt ved aa komme hjem fra nachspiel klokka 0630, skifte og ta 7-bussen til stranda og surfe i 2 timer! Det gikk faktisk veldig bra, meg og en masse lokale menn i fine boelger.

17.mai feira vi med hjemmelaga norsk flagg, bloetkake, nasjonalsang og fest. Vi var faktisk 3 nordmenn paa hostellet. Veldig morsomt da han ene skulle forklare feiringa hjemme i Norge med " a childrens train in the street". Hvis han kommenterer andres engelsk sier vi bare " tut-tuuut!"

Det kom en ny kattunge hit for ca. 1mnd siden. Eigeren av hostellet fant han utmagra, skalla, skabbete og alene paa stranda. Vi doepte han RatCat og jeg falt pladask. I begynnelsen var jeg den eneste som ville ta paa han (og jeg vaska hendene mye), jeg ble mammaen hans! Naa har han faatt pels og ser ut som en katt :)

Igaar kom det 4 nye kattunger, de er mikrosmaa og nusselige, fint at jeg faar se dem vokse opp 1 mnd.

Ingen kommentarer: